FAQ

Här hittar du vanliga frågor och svar. Undrar du över något annat? Hör av dig till support@vissla.se

Registrering

Vad innebär de olika ikonerna Vänner, Kärlek och Flirt?

Hos Vissla söker du efter människor som vill ha samma typ av relation som du vill ha. Vi tror på öppna kort helt enkelt. Och att din tid är värdefull.

Kan jag söka flera typer av relationer samtidigt?

Självklart, du kan enkelt byta mellan de olika plattformarna!

Måste jag betala något om jag registrerar mig?

Nej! Det är gratis att vara medlem hos oss.

Min mailadress är upptagen.

Du får ha ett konto per person och mailadress. Om du redan registrerat ett konto måste du radera din gamla profil innan du registrerar ett nytt konto.

Jag råkade uppge fel kön vid registreringen

Inga problem, det kan du lätt ändra i din profil.

Tekniska fel

Vår support hjälper dig med alla tekniska problem.

Inloggning

Hur aktiverar jag mitt konto?

Det enklaste sättet att aktivera kontot är att logga in med Facebook. Om du väljer att skapa en manuell profil slutför du din registrering via ett bekräftelsemail till den mailadress du uppgivit. Klicka på länken i mailet för att aktivera ditt konto.

Jag har inte fått något bekräftelsemail

Kolla din skräppost först, det kan ha hamnat där annars testar du att gå tillbaka i registreringen och begär ny verifieringskod för att försöka igen. Efter tre försök så måste du registrera ditt konto på nytt.

Jag har glömt mitt lösenord

Det löser vi! Klicka på ”Logga in” och därefter ”Glömt lösenordet?”. Fyll i din mailadress så skickar vi en länk där du kan välja ett nytt lösenord.

Jag kan ändå inte komma in på min profil

Dina inloggningsuppgifter är skifteslägeskänsliga (små och stora bokstäver samt siffror och skiljetecken), så kolla att alla detaljer stämmer. Om du gjort allt rätt och problemet är tekniskt hjälper vi dig så klart, kontakta support.

Min profil är stängd

Visslas säkerhetsavdelning äger rätten att stänga ner profiler som inte följer våra användarvillkor och/eller beter sig respektlöst mot andra medlemmar. Om det uppstått ett fel hjälper vi dig så klart, kontakta support.

Medlemskap

Måste jag betala för att vara medlem?

Nej, vår tjänst är gratis. Dock kräver vi att du är över 18 år.

Chatta

Kan jag chatta med alla?

Du kan endast chatta med medlemmar du matchat med. Det innebär att ni måste matcha innan ni kan börja chatta.

Avsluta/Pausa konto

Kan jag pausa mitt konto?

Nej tyvärr inte men kan hända att vi ändrar på det i framtiden.

Hur avslutar jag mitt konto?

I dina inställningar kan du enkelt radera ditt konto.

Säkerhetsfrågor

Måste jag lägga upp en profilbild?

Ja, du är vacker och människor vill se dig!

Får jag ha vilken profilbild jag vill?

Nej det får du inte, vi granskar alla profilbilder manuellt och godkänner endast de bilder som innehåller människor över 18 år.

Min profilbild/presentation blev ej godkänd.

Vi godkänner inte presentationer/texter innehållandes olämpliga ord eller kontaktuppgifter. Profilbilder med olämpligt innehåll godkänns inte heller.

Vad är olämpligt innehåll?

Vi äger rätten att avgöra vad som är olämpligt innehåll. Det innefattar bland annat vapen, könsdelar, nakenhet och minderåriga utan vuxet sällskap.

Hur rapporterar jag någon som inte är den hen utger sig för att vara?

Om du misstänker att du blivit utsatt för ett bedrägeri eller bedrägeriförsök ska du omgående rapportera personen via knappen ”rapportera” som finns i din profil.

Jag har inte registrerat mig på Vissla, men verkar ha en profil.

Om du tror att någon annan registrerat ett konto i ditt namn och/eller med dina bilder ska du rapportera användaren som en fejkprofil samt kontakta vår support så snart som möjligt.

Att vara schysst

Vad menar ni med schysst?

Att dejta hos oss ska vara kul, därför har vi nolltolerans mot kränkningar av olika slag. Tyvärr kan vi inte förhindra ett olämpligt uppförande, men vi kan arbeta aktivt för att motverka. Varje gång du rapporterar någon som inte bemöter dig med respekt kommer vi ett steg närmare ett schysst rum, tveka inte att rapportera ett troll!

Vad händer när jag rapporterat?

Efter upprepade rapporteringar så granskas användaren av Visslas säkerhetsavdelning och därefter har Vissla rätt att vidta åtgärder som kan leda till omdelebar avstängning.

Leder en rapportering alltid till varning/avstängning?

Vid upprepade rapporteringar om olämpligt beteende tar vi oss rätten att avsluta personens medlemskap.

Kontakta oss

Du når oss via support@vissla.se